Eerste 4 weken in Salou zitten erop! - Reisverslag uit Salou, Spanje van Sharon Van de Gevel - WaarBenJij.nu Eerste 4 weken in Salou zitten erop! - Reisverslag uit Salou, Spanje van Sharon Van de Gevel - WaarBenJij.nu

Eerste 4 weken in Salou zitten erop!

Door: sharonvandegevel

Blijf op de hoogte en volg Sharon

29 Mei 2012 | Spanje, Salou

Daar ben ik weer!
Ik heb nu al bijna geen tijd om verhaaltjes te schrijven hier, dus ben benieuwd in het hoogseizoen!
Maar aangezien ik nu ´lekker´ aan het werk ben en er niets te doen is zit ik maar gezellig samen met Onur (m´n collegatje van het animatieteam ) achter de computer.. tja moet toch m´n tijd goed besteden he.

Inmiddels zijn er alweer heel wat dingen gebeurd in de tijd dat ik hier zit. Te beginnen maar met de tegenslagen. Wil ik fijn gtst gaan kijken bij La Perla doet m´n laptop het ineens niet meer. Ik dus helemaal in de stress natuurlijk dat m´n laptop het niet meer doet. uiteindelijk maar naar de winkel gegaan en hij zou wel gemaakt kunnen worden, als ik hem daar zou laten en de volgende dag vanaf 11.00 zou komen halen. ik dus om 13.30 na het werk weer helemaal vrolijk terug naar de winkel, was die nog niet klaar en moest ik om 17.00 uur terug komen. Nou dat kwam me gelukkig goed uit want ik moest tussendoor weer van 15.00 tot 17.00 werken en kon ik meteen daarlangs komen. Sta ik dus heel netjes om 17.20 uur daar in de winkel te wachten op m´n laptop want het zou nog 10 minuutjes gaan duren. Inmiddelse ken ik spanjaarden en de 10 minuutjes werden er 50. Zo ongeduldig als ik ben ik dus maar wachten en wachten omdat het elke keer nog maar een paar minuutjes zou duren wat ze zeiden. Eindelijk was die klaar dus ik vrolijk naar huis, kan ik dus niet meer koppelen aan wifi dus ik heb er nog niets aan gehad en moet weer terug maarja daar heb ik dus echt geen zin in he aangezien ik weet dat dat weer een uur in beslag gaat nemen.
Hetzelfde als bij mijn telefoon. Ik moest zondag naar hotel Calafont in Cap Salou om te beginnen aan de show Grease die we in het hoogseizoen moeten gaan spelen. Om te beginnen heb ik me natuurlijk helemaal doodgelachen want als er iets is wat ik niet kan is het acteren wel maar waar het om ging is dat m´n telefoon die dag in dat hotel gejat is. Ik dus helemaal in de stress weer en overal zoeken en vragen maar niemand hat hem gezien of gevonden. Gelukkig zit ik hier met sharon die weer zo slim is geweest om een extra telefoon mee te nemen hierheen die ik nu voorlopig even mag lenen. Ik moest alleen wel weer terug naar de winkel om een nieuwe simkaart te gaan halen. Vandaag wéér terug voor het aktiveren van internet en ja hoor wéér stond ik daat drie kwartier in de winkel. Alsof ik niets beters te doen heb hier...

Maargoed natuurlijk maak ik ook nog wel wat leuke dingen mee hier hoor. In het hotel zijn er veel mensen die niet weten dat ik Nederlands ben of er in ieder geval niet van uit gaan (Ik word hier vaak voor een Ier, Rus of Engelse aangezien-__-). Maar het is wel heel leuk om al die mensen dan helemaal in het gebrekkig engels aan de recepte iets te laten vragen en dan vervolgens in het nederlands antwoord te geven. maar gelukkig zijn ze dan wel altijd opgelucht en blij dat er iemand nederlands kan.
Ook zitten we nog vaak bij de Heinekenhoek wat te drinken, bijvoorbeeld als ik tot 12.30 moet werken bij de animatie ga ik samen met onur daarheen en meestal komen sharon of demi ligt er net aan wie er dan niet hoeft te werken ook daarheen en dan drinken we wat en kunnen we om 13.00 in het hotel gaan lunchen. Ook dan zien we elke keer veel gasten vanuit het hotel dus dat is (meestal) wel gezellig. Zo zat er een vrouw bij ons in het hotel, Anita heet ze en ze komt zo´n 3 á 4 keer per jaar naar Salou op vakantie omdat ze hier best wel wat mensen kent. Ze komt uit Helmond dus dat is in ieder geval al lekker vertrouwd. kunnen we lekker brabants praten met elkaar. Elke dag hebben we wel even bij haar gezeten en gezellig geklets enz. ook heeft ze ons nauurlijk goede tips geveven enz hoe we dingen het beste kunnen aanpakken en doen als we hier een half jaar zijn. Na een paar dagen riep iedereen al als ze haar zagen ´eujh daar is tante Anita.´ Zaterdag zijn we haar dus even gaan uitzwaaien en hebben we een leuke foto gemaakt die ze de volgende keer voor ons meeneemt samen met wat puur Hollandse spulletjes:)
Maar natuurlijk zijn er niet alleen leuke mensen in een hotel maar ook minder leuke. Zoals de meeste Russen dus.. Er verblijven op het moment een gezin Russen hier en de moeder en zus daarvan slapen niet hier in het hotel. Ik stond samen met Marina achter de receptie en die moeder wilde dus vragen waarom ze hier niet mocht eten. Ze komt aan de bali staan en begint meteen in het Russisch een heel verhaal. Wij dus zeggen dat we geen Russisch kunnen en vragen of ze Engels kan. Nou nadat ze 3x er gewoon niet op gereageerd had en gewoon door schreeuwde in het Russisch besloten wij om haar dan ook maar links te laten liggen en verder te gaan waar we mee bezig waren. Natuurlijk trok de vrouw zich er niets van aan en bleef vrolijk door schreeuwen en al onze snoepjes op de receptie opeten. Ik was blij dat het 16.00 was en ik dus lekker naar huis kon gaan. Maarja zo zijn niet alle russen hoor ( bijna wel ).

Verder doen we eigenlijk niet veel anders hier als Werken, Eten, Slapen en opstap gaan. Al moet ik zeggen dat dat ook wel een stuk minder is dan de eerste week. Toen zaten we heel erg vaak bij café di Mare en daarna even naar Snoepys maar tegenwoordig zitten we vaak lekker op het balkonnetje en af en toe nog naar café di Mare en als we opstap gaan dan meestal naar Busstop! Maar sinds Albert van het animatieteam in cap salou is gekomen en vrolijk tegen ons vertelde dat die zo´n 300 films op z´n laptop had staan hadden wij er natuurlijk ook zo wat op die van ons staan om lekker een filmpje te kijken. dat was toch wel hetgene wat ik afentoe wel miste hoor. Buiten m´n eigen bed om dan, die mis ik elke dag! :(

Verder heb ik ondertussen m´n kamer vol met leuke foto´s van thuis hangen en de kaartjes die ik al gekregen heb.. superleuk!

Nu ga ik maar eens even wat dingen doen voor het werk aangezien ik hier aan het werk ben!

Hasta luego!
xxxxxxxxxxxx

  • 29 Mei 2012 - 21:07

    Jan En Beli:

    Ik zie wel dat het alleen maar leuker wordt daar in Salou. Gelukkig heb je van alles te doen en verveel je je niet. Maarja dat van computer en telefoon is natuurlijk niet leuk, Hopelijk komt het weer goed. Maar werken met gasten als Helmonders en Russen is toch wel afwisselend, Volgems mij kan je beter Helmonders hebben. Gelukkig komen er ook af en toe Eindhovennaren dus dat maakt het allemaal weer goed. Veel plezier en veel groetem uit Best.

  • 30 Mei 2012 - 12:06

    Ome Jan En Tante Bel:

    Hoi Sharon.
    Leuk weer iets van je te horen.
    Zo als ik lees verveel je jezelf niet.
    Hier begint het aftellen.
    Nog 1 dag werken dan begint de vakantie.
    Een week je thuis, dan Benidorm en hopelijk voor die tijd opa en oma.
    Groetjes XXXXXX

  • 30 Mei 2012 - 20:17

    Tante Marja:

    Hallo Sharon,wat fijn dat je het daar zo goed naar je zin hebt.En druk is alleen maar fijn toch???De mindere dingen moet je maar heel snel vergeten.Ik heb vandaag voor het laatst gewerkt en heb nu heerlijk 3 1/2 week vakantie.Succes en veel plezier met alles groetjes tante Marja en natuurlijk ook van ome Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salou

Sharon

Actief sinds 19 April 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 10408

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Stage Salou 2012

Landen bezocht: